Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 24.05.2018 20:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: MB C180 Kompressor
PostitusPostitatud: 12.02.2018 13:44 
Eemal

Liitunud: 12.02.2018 13:00
Postitusi: 2
Tere,

Sai hangitud ülalmainitud auto. Tegemist on antud mootori seeria (M271) kõige lahjema versiooniga 1,8 liitrit, 4 cyl - 143 hj (teised kaks 163 ja 192 hj), mis on üle laetud Eaton m45 kompressoriga (osades kohtades viidatud ka kui m65).

Ise veel ei ole mõõtnud, aga standard laaderõhk erinevates foorumites on välja toodud ca 0,5 bar. Mis eristab teda järgmisest kahest võimamast mudelist on kindlasti tehase soft, aga ka surveaste. Minu mootoril on see 10,0 (teistel mudelitel vastavalt 9,5 ja 8,5). Võimasimal versioonil on lisaks väiksem kompressori rihmaratas (laaderõhk ca 0,7-0,8 bar).

Lihtsaim viis kompressormootori puhul lisajõudu saada, olekski rihmaratta kallale minna. Ebays on üsna soodsa hinnaga saada aftermarket kompressori rihmaratas, mis tõstab laaderõhu kuhugi 0,9-1,0 bari kanti. Ajab näpud sügelema kohe. Mis mind tagasi hoiab, on originaalmootori suhteliselt kõrge surveaste. Kas sellise surveastmega on 0,9-1,0 bar rõhu kasutamine mõeldav ilma mootorit kotti laskmata? Plaan oleks pärast rihmaratta vahetust ka dynos chippimine teha. Palju orig pihustitel ressurssi on? Kas peab kütuse rõhku tõstma hakkama?

Või tuleb kõigepealt surveaste, siis rihmaratasratas ja siis chip? Kui peab seda teed minema, siis mis oleks sobilik viis surveastet langetada? Jääb veel midagi jalgu? Pihustid, IC, kütusepump?

Ma pole meelega hakanud igast rattaid, kellasid ja coolereid ja asju kokku ostma, otsustasin, et küsin enne siit nõu. Äkki tuleb välja et ei olegi üldse mõtet...

Iseenesest on saksa tuuningfirmad pakkunud igasuguseid rihmarataste kitte, aga igal pool on viidatud ainult kahele võimsamale mudelile ja täpseid andmeid ülelaaderõhkude ja kompressori rpm-de kohta keegi välja ei anna. Ainult väidetav hj kasv. Muudest foormitest saadud info on ka selline naised saunas rääkisid ja spekulatsioonide tasemel.

Autoga ei ole plaanis võistlema, kiirendama ega rajale minna, auto on mõeldud igapäeva kasutusse, mitte viimase piiri peale viimiseks.

Ootaksin heameelega mõtteid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MB C180 Kompressor
PostitusPostitatud: 13.02.2018 0:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 664
Asukoht: Tallinn
Ma ei tea konkreetsetest mootoritest tuhkagi, kuid üldiselt juba tehasest tulnud 0.5bar ülelaetud mootor kannatab kindlasti laaderõhu ca 1barini tõstmist, seda ka 10:1 surveastme puhul.

Küll aga võib sellisel puhul olla vajalik süütenurga kärpimine kõrgema rõhuga, millega originaalaju originaalseades ei pruugi toime tulla. "Seifimad" originaalajud omavad kõik fuel-cut funktsiooni, mis üldjuhul ei lasegi rõhku originaalseadest oluliselt kõrgemale tõsta.
Kindlasti võib ka juhtuda, et pihustid jäävad väikseks, mõni süütepool vajab värskendust jne.

Kokku võtvalt - kui kruvid lihtsalt selle väiksema rihmaratta külge, võid vabalt mootorist jagu saada. Kui aga custom chip-i lased kirjutada asjalikul tegijal ja pihusteid jagub, saad arvatavasti asja kestvalt käima küll.

Rõhutan veelkord, et ei tea konkreetsetest mootoritest midagi, kirjutan pelgalt teiste mootoritega saadud kogemuste najal.

P.S: üks oluline nüanss on selle kõige juures veel - kui hästi kompressor vastu peab rõhutõstmisele?

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: MB C180 Kompressor
PostitusPostitatud: 13.02.2018 5:35 
Eemal

Liitunud: 12.02.2018 13:00
Postitusi: 2
Tänan kaasa mõtlemast! Kompressori teema mind väga muretsema ei pane, sest:
1) Rihmartta vahetamiseks tuleb kompressor maha võtta, selle käigus oli plaan niikuinii laagrid üle vaadata ja õli ära vahetada. Remondi komplektid on Ebays üsna okei hinnaga vabalt saadaval.

2)Sarnast setupi pakuvad ka MB ametlikud tuuningfirmad nagu Brabus ja Kleemann. Nende idee on vahetada väntvõlli rihmaratas suurema vastu - teeb sama välja, kompressor teeb rohkem pöördeid. Suure kaevamistöö tulemusena olen saanud teada, et Kleemanni komplektiga teeb kompressor 6200 mootori pöörde juures 18 600 rpm. Samas, kui minu väljavaadatud variant läbi arvutada, teeb kompressor 6200 rpmi juures "ainult" 17 500 rpm.

Minu põhiline info pärineb USA foorumitest, aga tundub, et C180 minu mootori forsseeringus seal turul ei pakutudki, kõik räägivad kahest võimsamast mudelist. USA-s on muidu nende (Kleemann) komplektide kasutamine üsna levinud ja M45 kompressorid olid kuuldavasti kõva upgrade vastupidavuse suunal, võrreldes eelmisel mootoritüübil kasutatud M62-ga.

Aga MB ei ole kunagi isetegijate seas eriti levinud tuunimise doonor olnud, niiet vettpidavat infot on väga raske leida. Olen paar teemat leidnud, kus on paigaldatud Kleemanni suurem vända ratas ja kompressorile väike ratas, aga ma suhtun sellistesse teemadesse kerge skeptilisusega. Ega keegi ei tule hiljem foorumis kogu maailmale teatama, et oma lollusest kompressori laiali lasi .

Ühesõnaga, minu peamine mure on siiski seotud CR-ga.
Kas keegi oskab soovitada, kuhu võiksin pöörduda ECU chippimisega seoses, hoides head tasakaalu teenuse kvaliteedi ja hinna suhtel? Tahaks enne jubinate tellimist läbi arutada. Ja kui selle mõttega edasi minna, siis tegelt oleks tore teha ka stock seades düno tõmme, et benchmark teada saada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11